Kada psihoterapija?

Psihoterapija je metoda liječenja problema emocionalne prirode koji mogu uključivati širok spektar smetnji koje se mogu ispoljavati na psihičkoj, tjelesnoj i interpersonalnoj razini.

Kako emocije imaju i svoju tjelesnu komponentu, ne iznenađuje činjenica da mnogi ljudi naprave niz tjelesnih pretraga prije nego se ustanovi da je uzrok njihovih smetnji u emocionalnom disbalansu te da im je potrebna psihološka pomoć.

Psihoterapija može biti djelotvorna kako kod smetnji koje su prisutne godinama tako i kod onih koje su nastale naglo, usljed nekog izvanrednog životnog događaja.

Nije moguće navesti sve situacije u kojima je psihoterapijski pristup metoda izbora u liječenju, no moguće je izdvojiti one zbog kojih nam se pacijenti najčešće jave:

• tjeskoba čiji intenzitet remeti svakodnevno funkcioniranje što može, a ne mora biti praćeno paničnim  napadajima
  • pretjerani osjećaj brige ili straha u situacijama koje realno nisu opasne
  • socijalna nelagoda koja limitira dnevno funkcioniranje
  • poteškoće u uspostavljanju i održavanju međuljudskih odnosa (prijateljskih, partnerskih, poslovnih)
  • česti tjelesni simptomi koji se intenziviraju kod psihičke uznemirenosti
  • osjećaj da se osoba „zaglavila“ u jednoj životnoj situaciji i ne vidi kako ići naprijed
  • stalni osjećaj nezadovoljstava i praznine koji se nikako ne može popraviti
  • loša slika o sebi i nisko samopouzdanje
  • sniženo raspoloženje, bezvoljnost, pasivnost
  • nezadovoljstvo partneskim odnosom
  • žalovanje za bliskom osobom